IZBIRNI PREDMETI ZA ŠOLSKO LETO 2025/2026
Kaj so obvezni izbirni predmeti?
Obvezni izbirni predmeti so način prilagajanja osnovne šole individualnim razlikam in interesom učencev. So priložnost, da učenci ob lastni izbiri predmetov razvijajo svoje močne strani in sposobnosti ter se pri izbranih predmetih dokažejo.
Obvezni izbirni predmeti so v predmetniku tretjega triletja, torej v 7., 8. in 9. razredu.
Možnosti izbora učnih predmetov
V skladu z Zakonom o osnovni šoli si učenci 7., 8. in 9. razreda izberejo dve uri pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko tudi tri ure, če s tem soglašajo starši. Pouk posameznega obveznega izbirnega predmeta je na urniku 1 uro na teden, razen obveznega izbirnega predmeta tuj jezik, ki je na urniku 2 uri na teden.
Učenci 7. ali 8. razreda, ki se odločijo za obiskovanje izbirnega predmeta tuji jezik in predmeta niso predhodno obiskovali, opravijo preizkus znanja preden se jim obiskovanje predmeta odobri.
Potek pouka obveznih izbirnih predmetov in ocenjevanje
Obisk pouka obvezni izbirnih predmetov je obvezen, predmeti se ocenjujejo s številčnimi ocenami od 1. do 5. Če je učenec izbral tri obvezne izbirne predmete, bodo ocenjeni vsi trije in ocene bodo vpisane v spričevalo.
Oprostitev sodelovanja pri obveznih izbirnih predmetih
Učenec 7., 8. in 9. razreda, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je na predlog staršev lahko oproščen sodelovanja pri obveznih izbirnih predmetih v obsegu ene ali dveh ur tedensko. V tem primeru starši na prijavnici označijo, da bodo uveljavljali delno ali popolno oprostitev obiskovanja pouka izbirnih predmetov. Starši šoli posredujejo pisno vlogo o vpisu v glasbeno šolo za šolsko leto 2025/2026 in najkasneje do 30. 9. 2025 priložijo še potrdilo o vpisu.
Zamenjava obveznega izbirnega predmeta
Učenci se v skupine izbirnih predmetov razvrstijo do začetka novega šolskega leta. Zamenjava izbirnega predmeta je možna do 15. septembra tekočega šolskega leta vendar le v skupine izbirnih predmetov, ki niso zapolnjene ter v skupine, katerih urnik se sklada z obstoječim urnikom učenca, in da prestop ne pomeni ukinitve izbirnega predmeta. Prošnjo za menjavo izbirnega predmeta v pisni obliki (obrazec), s podpisom staršev učenec/-ka dostavi pomočnici ravnateljice najkasneje do 15. 9. 2025.
Od oktobra dalje prestopi niso več mogoči.
SEZNAM IZBIRNIH PREDMETOV
Opomba: Če klikneš na ime predmeta, dobiš njegov opis.
DRUŽBENO- HUMANISTIČNO PODROČJE
RAZRED | PREDMET | IZVAJALEC |
7 | Filmska vzgoja 1 | učiteljica slovenščine |
7 | Filozofija za otroke: Kritično razmišljanje | učiteljica DKE in zgodovine |
7 | Italijanščina 1 | učiteljica italijanščine |
7 | Nemščina 1 | učiteljica nemščine |
7 | Šolsko novinarstvo | učiteljica slovenščine |
7 | Verstva in etika 1 | učiteljica zgodovine |
8 | Filmska vzgoja 2 | učiteljica slovenščine |
8 | Italijanščina 2 | učiteljica italijanščine |
8 | Nemščina 2 | učiteljica nemščine |
8 | Verstva in etika 2 | učiteljica zgodovine |
8 | Življenje človeka na Zemlji | učiteljica geografije |
9 | Filozofija za otroke: Jaz in drugi | učiteljica DKE in zgodovine |
9 | Italijanščina 3 | učiteljica italijanščine |
9 | Nemščina 3 | učiteljica nemščine |
9 | Retorika | učiteljica zgodovine |
9 | Verstva in etika 3 | učiteljica zgodovine |
9 | Likovno snovanje 3 | |
7, 8, 9 | Francoščina 1 | učiteljica francoščine |
8, 9 | Francoščina 2 | učiteljica francoščine |
7, 8, 9 | Kaj nam govorijo umetnine | učiteljica likovne umetnosti |
7, 8, 9 | Življenje upodobljeno v umetnosti | učiteljica likovne umetnosti |
7, 8, 9 | Oblika in slog | učiteljica likovne umetnosti |
7, 8, 9 | Turistična vzgoja | učiteljica geografije |
NARAVOSLOVNO-TEHNIČNO PODROČJE
RAZRED | PREDMET | IZVAJALEC |
7 | Šport za sprostitev | učitelj/učiteljica športa |
7 | Rastline in človek | učiteljica biologije |
7 | Obdelava gradiv- les | učitelj/ učiteljica tehnike |
8 | Izbrani šport- odbojka | učiteljica športa |
8 | Projekti iz fizike in ekologije | učitelj fizike |
8 | Organizmi v naravi in umetnem okolju | učiteljica biologije |
9 | Kemija v življenju | učiteljica kemije |
9 | Šport za zdravje | učitelj/ učiteljica športa |
7, 8, 9 | Okoljska vzgoja | učiteljica geografije |
FILMSKA VZGOJA 1
RAZRED: 7.
(35 ur letno – 1 ura tedensko)
CILJI PREDMETA:
- spozna temeljne vrste filma in filmske žanre
- odkriva proces nastajanja filma in se informira o ključnih filmskih poklici
- se seznanja z različnimi novimi tehnologijami
- gleda različne animirane filme in se seznanja z razlikami v pristopih in tehnikah
- spoznava ključne lastnosti različnih tehnik filmske animacije in vlogo zvokov v animirani ustvarjalnosti
- posname in zmontira kratki animirani film
- učenec gleda filme in po ogledu o njih razpravlja
UČNI PRIPOMOČKI:
- mobilni telefon
- (tablični) računalnik
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE (3 ustne ocene):
- predstavitev najljubše risanke
- predstavitev najljubšega risanega/animiranega filma
- snemanje kratkega animiranega/risanega filma
FILOZOFIJA ZA OTROKE: KRITIČNO RAZMIŠLJANJE
RAZRED: 7.
(35 ur letno- 1 ura tedensko)
Pridi in razvijaj svoje kritično mišljenje skozi razprave in raziskovanje! Učenci bodo v okviru predmeta spoznali predsodek, stereotipe, različnost, identiteto… Učili se bomo kritično razmišljati, iskati vire in izražati svoja mnenja. V svetu, v katerem živimo, so to ključne veščine, ki nam pomagajo reševati vsakodnevne izzive in razumeti družbo. Pouk bo potekal preko dela v majhnih skupinah, razgovora, dialoga, debate, različne igre vlog in podobno. Snov se ne podaja kot razlaga, ampak učenec sam raziskuje, razpravljala in oblikuje svoje mnenje. Cilj predmeta je, da se učenci naučijo zagovarjati svoja stališča, a hkrati spoštovati drugačne poglede.
Pri predmetu se oceni projektno delo učenca.
ITALIJANŠČINA 1, 2, 3
RAZRED: 7., 8. 9.
(70 ur letno v 7. in 8. razredu, 64 ur letno v 9. razredu – 2 uri tedensko)
Italijanščina sodi med romanske jezike (lingue romanze), največ njenih govorcev pa izhaja iz Italije in italijansko govorečega dela Švice. Kot jezik manjšine je priznana v Sloveniji (na obalnih območjih občin Piran, Izola in Koper) ter v hrvaški Istri. Znanje italijanskega jezika je pomembno zaradi neposredne bližine meje z Italijo, predstavlja pa tudi dobro popotnico za nadaljnje izobraževanje in poklicno pot.
Izbirni predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda, ki imajo veselje do učenja tujih jezikov. Pouk se izvaja 2 uri tedensko. Zasnovan je predvsem na širjenju besedišča in pridobivanju osnovnih konverzacijskih zmožnosti. Učenci se naučijo predstaviti sebe in spoznavati druge osebe, opisati svojo družino, šolo in prebivališče, predstaviti svoje najljubše živali in spoznavati ostale živali, znajo opisati svoje prostočasne dejavnosti…
Izhajamo iz realnih pogovornih situacij in se naučimo osnovnih sporazumevalnih vzorcev. Pouk poteka v manjših skupinah. Popestrimo ga z zanimivimi pogovori, ogledi filmov in uporabo interaktivnih računalniških nalog. Učenec pridobi najmanj tri ocene v šolskem letu.
Ocenjen je ustno in pisno
NEMŠČINA 1, 2, 3
RAZRED: 7., 8., 9.
(70 ur letno v 7. in 8. razredu, 64 ur letno v 9. razredu – 2 uri tedensko)
Nemščina je triletni izbirni predmet, ki se izvaja dve uri tedensko. Priporočljivo je, da učenec, ki izbere nemščino v 7. razredu, nadaljuje z njo tudi v 8. in 9. razredu, ni pa obvezno.
ZAKAJ IZBRATI NEMŠČINO?
Znanje tujih jezikov je dobra naložba za vse življenje, saj nam odpira vrata v svet, prispeva k naši mobilnosti in samozavestni drži.
V Evropi je nemščina jezik z največ govorci, saj jo kot materni jezik uporablja okoli 120 milijonov prebivalcev Evropske unije. Govorijo jo v Nemčiji, v naši severni sosedi Avstriji, v delu Švice, v Lichtensteinu in Luksemburgu. Tudi kot tujega jezika se je v Evropi poleg angleščine uči največ ljudi. Nemščina je jezik najmočnejše gospodarske sile v Evropi – Nemčije. Nemška podjetja so po vsem svetu, zato pomeni znanje nemščine prednost pri zaposlitvi. Nemške, avstrijske in švicarske univerze ponujajo zanimive možnosti za študij in tudi štipendije za tuje študente.
METODE IN CILJI PREDMETA
Pri izbirnem predmetu nemščina učenci spoznajo osnovne pogovorne fraze, nastopajo, igrajo različne vloge, lahko izdelajo plakat in sodelujejo pri nemški bralni znački. Ob usvajanju besedišča in osnovnih jezikovnih pravil spoznavajo tudi geografske in kulturne značilnosti nemško govorečih držav ter način življenja v njih.
Učenci pridobijo najmanj dve oceni v vsakem ocenjevalnem obdobju. Ocenjeni so ustno in pisno. Pri pisnem ocenjevanju se ocenjuje bralno razumevanje, raba jezika (slovnica, besedišče, pravopis) in pisno izražanje. Pri ustnem ocenjevanju se upoštevajo splošne sporazumevalne zmožnosti, besedišče, slovnica in koherenca ter izgovorjava. Po dogovoru se lahko oceni tudi projektno delo.
FRANCOŠČINA 1,2
RAZRED: 7., 8., 9.
(70 ur letno v 7. in 8. razredu, 64 ur letno v 9. razredu – 2 uri tedensko)
Si vedel/-a da na svetu več kot 274 milijonov ljudi govori francosko kot prvi ali drugi jezik? Francoščino govorijo v Evropi, Ameriki, Aziji in Afriki. V 29 državah sveta je francoščina uradni jezik. Francoščina je uradni in administrativni jezik tudi v številnih skupnostih in organizacijah, kot so Evropska unija, Mednarodni olimpijski komite in Združeni narodi…
Francoščina je triletni izbirni predmet namenjen učencem, ki jih veselijo tuji jeziki in spoznavanje tujih kultur.
KAKO PA POTEKA POUK FRANCOŠČINE?
Poudarek je na praktični rabi jezika. Pouk je zasnovan tako, da širite predvsem besedišče. Naučite se predstaviti sebe, svojo družino, najljubšo žival, šolo, mesto in državo, dejavnosti v prostem času… Kratki in zabavni dialogi, pogovori, igre vlog vas spodbujajo, da jezik usvajate za rabo v resničnih situacijah. Učimo se tudi o Franciji in frankofonski kulturi in kulinariki, zgodovini in glasbi.
V šolskem letu učenci pridobite najmanj tri ocene, ocenjeni
ste ustno in pisno.
ŠOLSKO NOVINARSTVO
RAZRED: 7.
(35 šolskih ur letno – ena ura tedensko)
Predmet je namenjen vsem, ki jih zanima delo novinarjev in bi se radi tudi sami preizkusili v vlogi novinarjev. Učenci raziskujejo in razčlenjujejo različne novinarske prispevke, ki jih srečujemo v revijah, časopisih, na radiu in televiziji. Spremljali pa bodo tudi dogodke in tvorili raznolika novinarska besedila.
Učenci se bodo naučili:
- kako deluje novinarstvo,
- kritične presoje in vrednotenja izdelkov medijev,
- tvoriti raznolika informativna in interpretativna publicistična besedila ter
- uporabljati priročnike, leksikone in slovarje.
FILMSKA VZGOJA 2
RAZRED: 8.
(35 ur letno – 1 ura tedensko)
CILJI PREDMETA:
- spoznava filmsko ustvarjalnost in najvidnejša predstavnike (slovenske in tuje)
- spoznava vidike zgradbe filmske pripovedi
- seznani se z osnovnimi filmskimi izraznimi elementi
- odkriva prevladujočo žanrsko produkcijo v posameznih obdobjih in preuči, kateri žanri so v ospredju danes
- seznani se z osnovnimi elementi igrane filmske produkcije
- posname in zmontira kratki igrani film
- učenec gleda filme in po ogledu o njih razpravlja
UČNI PRIPOMOČKI:
- mobilni telefon
- (tablični) računalnik
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE (3 ustne ocene):
- predstavitev najljubšega filmskega igralca/igralke
- predstavitev najljubšega filma
- snemanje kratkega igranega filma
ŽIVLJENJE ČLOVEKA NA ZEMLJI
RAZRED:8
(35 ur letno- 1 ura tedensko)
Te zanima kako živijo v različnih območjih na Zemlji, kjer so pogoji za življenje drugačni kot pri nas? Odkrivali bomo tropski deževni gozd, puščave in polpuščave, monsunska območja, območja potresov in vulkanov ter gorska in polarna območja. Pri predmetu je poudarjen odnos med človekom in naravo ter odvisnost človeka od nje.
Želiš poglobiti poznavanje pokrajin po svetu, spoznati še ne povsem raziskana in do človeka manj prijazna območja za življenje ter iznajdljivost in prilagodljivost ljudi drugod po svetu? Pri predmetu se bodo izvajale aktivne oblike in metode dela, veliko bo samostojnega delo s pomočjo literature in virov.
FILOZOFIJA ZA OTROKE: JAZ IN DRUGI
RAZRED: 9
(32 ur letno/ 1 ura tedensko)
Pridi in odkrij filozofijo skozi raziskovanje in pogovor!
Učenci bodo v okviru predmeta spoznali kaj je družba, spoznali razliko med družbenim in naravnim, odnos med pravičnostjo in svobodo. Vednost o družbi, ki jo bodo učenci tako usvojili, ne bo učenje vnaprej podane snovi, temveč rezultat njihovega lastnega raziskovanja.
Pouk bo potekal preko dela v majhnih skupinah, razgovora, dialoga, debate, različne igre vlog in podobno.
Cilj predmeta je samostojno mišljenje učencev, ki temelji na kritični presoji informacij in argumentaciji dejstev ter razparava in aktivno raziskovanje.
Pri predmetu se oceni projektno delo učenca.
RETORIKA
RAZRED: 9.
(32 ur letno- 1 ura tedensko)
Kaj je RETORIKA?
Retorika je disciplina, ki v različnih oblikah in v različnem obsegu spremlja tako rekoč celotno človeško zgodovino. Namen in cilj retorike je analiza in pravilno oblikovanje argumentov in prepričevalnih tehnik na vseh področjih človekovega življenja.
Komu je namenjen izbirni predmet RETORIKA?
Predmet je namenjen učencem 9. razreda, ki si želijo pridobiti spretnost javnega nastopanja, naučiti se, kako izžarevati samozavest ter kako navdušiti sogovornike s svojim nastopom in prepričljivo argumentirano debato.
KAJ se bomo učili?
- kako javno nastopati
- kako pripraviti dober govorni nastop
- kako jasno predstaviti svoje mnenje in stališča
- kako nekoga prepričati v to, kar želiš povedati
- kako kritično razmišljati
KAKO se bomo učili?
- ogled videoposnetkov dobrih govornikov
- ogled debate
- igre vlog
- priprava in analiza govornih nastopov
- sodelovanje v debati
KAJ pa ocenjevanje?
Je enoletni predmet in traja 1 šolsko uro na teden. Ocenjevanje ne bo potekalo na klasičen način, ampak bodo temu namenjeni govorni nastopi in projektno delo (debata).
NON SCHOLAE SED VITAE DISCIMUS /Ne učimo se za šolo ampak za življenje
VERSTVA IN ETIKA 1, 2, 3
RAZRED: 7., 8., 9.
(35 ur letno za 7. in 8. razred, 32 ur letno za 9. razred- 1 ura tedensko)
Predmet je trileten in se vsebinsko vsako leto nadgrajuje, učenci pa ga lahko obiskujejo eno, dve ali tri leta.
Vsebina predmeta:
Učni načrt je sestavljen iz obveznih tem, obveznih izbirnih tem in dodatnih tem. Poudarek je na (s)poznavanju krščanstva, ki je s svojimi sestavinami sooblikovalo našo civilizacijo in kulturo.
Naraščajoča odprtost in povezanost sveta pa zahteva tudi boljše poznavanje drugih verstev in kultur.
V 7., 8. in 9. razredu bodo učenci tako spoznali tudi islam in budizem (obvezni temi), se seznanili z judovstvom, azijskimi religijami, posebnimi religijami plemenskih skupnosti in novimi religioznimi gibanji (izbirne teme) ter spoznavali pomen vzorov, vzornikov in vrednost ali različnost in enkratnost med ljudmi (obvezen izbor ene teme).
Predmet pripravlja učence, da zrelo premišljujejo ter se sproščeno in spoštljivo pogovarjajo o religiji ter o osebnih in družbenih vprašanjih, ob katerih se pojavlja.
»Etika« ne predvideva vezanja le-te izključno na verstva, ampak je razumljena kot obravnavanje moralnih razsežnosti medčloveških odnosov in življenjskih vprašanj.
Kaj pa ocenjevanje?
Predmet traja 1 šolsko uro na teden. Ocenjevanje ne bo potekalo na klasičen način, ampak bodo temu namenjeni govorni nastopi in projektno delo (debata o določeni temi).
LIKOVNO SNOVANJE 3
RAZRED: 9.
(32 ur letno- 1ura tedensko)
Komu je predmet namenjen?
Vabljeni vsi učenci, ki radi rišete, slikate, oblikujete in tako ali drugače ustvarjate ter želite pridobiti dodatna znanja na področju likovnega ustvarjanja.
Kaj bomo počeli pri tem predmetu?
- Raziskovali likovni
- Eksperimentirali z likovnimi
- Seznanili z novimi področji v likovnem ustvarjanju.
Izbirni predmet LS3 v 9. razredu s svojimi nalogami podkrepi in dopolni vsebine rednega predmeta LIKOVNA UMETNOST. Celotna dejavnost predmeta sloni na razvoju učenčeve likovne ustvarjalnosti. Učence usmerja k likovnemu raziskovanju sveta, odkriva posebnosti likovnega ustvarjanja ter poglablja posluh za razumevanje likovnih del umetnikov.
Učenci ob komunikaciji in interakciji z učiteljem razvijajo občutljivost zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in motorično občutljivost, motorično spretnost ter se seznanijo z razlikami in povezavami med vizualnim in likovnim svetom. Učenci tako likovno izrazijo misli in občutja na svojstven način in osvojeno znanje lahko uporabijo tudi v praktičnih nalogah.
Izbirni predmet je namenjen tudi vsem devetošolcem, ki razmišljate o vpisu na srednje šole umetniških smeri.
Umetnost je na svetu zato, da ga polepša
KAJ NAM GOVORIJO UMETNINE
RAZRED: 7, 8, 9
(35 ur letno v 7. in 8. razredu, 32 ur letno v 9. razredu – 1 ura tedensko)
Pri predmetu bomo spoznavali kako se je likovni umetnik odzival na svet, v katerem je živel in kako je likovno izražal misli in občutja. Temeljni cilj in namen predmeta je, da učenca vpelje v svet umetnin od davnine do naših dni ter, da spozna umetnost in kulturo domačega kraja in širšega okolja. Umetnostnozgodovinska znanja širijo duhovno obzorje in učencu dajejo življenjsko osmišljanje, navajajo na sprejemanje raznolikega.
ŽIVLJENJE UPODOBLJENO V UMETNOSTI
RAZRED: 7, 8, 9
(35 ur letno v 7. in 8. razredu, 32 ur letno v 9. razredu – 1 ura tedensko)
Ogledali si bomo likovne umetnine kot pripovedovalke o svojem času. Umetnine nam posredujejo pogled na življenje, kakršno je doživljal umetnik, in tako nam umetniška dela sporočajo o njegovem delu in času. Izvedeli bomo marsikaj o verskih predstavah, delu in okolju, pa tudi o čustvovanju in razmišljanju upodobljenih ljudi. V vsakem umetniškem delu se skrivajo sporočila o življenju, in ko jih odkrivamo, vstopamo v različne čase. To je detektivska zgodba, ki ji ni konca.
OBLIKA IN SLO
RAZRED: 7, 8, 9
(35 ur letno v 7. in 8. razredu, 32 ur letno v 9. razredu – 1 ura tedensko)
Pri predmetu bomo spoznavali različna zgodovinska obdobja v likovni umetnosti, umetniške zvrsti, sloge ipd. Vsako obdobje bomo vsebinsko predelali kasneje pa skušali glavne značilnosti tudi praktično poustvariti/izpeljati/prikazati. Učenci si ustvarijo temelje za razumevanje sodobnih stvaritev. Seznanijo se z različnimi okoliščinami in družbenimi razlogi za nastanek stvaritev od grške umetnosti do sodobne umetnosti. Se naučijo gledanja umetnine. Spoznavali bodo kulturo bivanja, stavbarstva.
Predmet UMETNOSTNA ZGODOVINA ni naravnan v kopičenje podatkov, temveč v umevanje likovnih stvaritev. V sklopu predmeta bo organizirana tudi strokovna ekskurzija.
NAČINI DELA
- učenci se bodo aktivno srečevali s spomeniki (v muzejih, galerijah, prek knjig in predstavitev);
- pridobljeno znanje bodo izrazili pri individualnih ali skupinsko zastavljenih projektnih nalogah;
- učenci bodo aktivno opazovali znana likovna dela in razvijali občutljivost za lepoto;
- učenci se bodo prek lastnega likovnega izražanja poglobili v umetnine;
- učenci se bodo učili pristopati k likovni umetnini; razumevati različne izrazne načine v umetnosti;
- učenci se bodo navajali k samostojnemu vrednotenju in doživljanju umetnin.
ŠPORT ZA SPROSTITEV
RAZRED: 7.
(35 ur letno- fleksibilna oblika pouka)
VSEBINE
- V urah predmeta šport za sprostitev se bodo učenci seznanjali z različnimi oblikami športno rekreativnih dejavnosti.
- Aktivnosti bomo izvajali na različnih športnih površinah, v telovadnici in v naravnem okolju, glede na letni čas bodo nekatere dejavnosti organizirane kot poldnevni izlet.
- V sklopu tega predmeta se bodo učenci seznanili z naslednjimi športnimi panogami: plavanje, kolesarjenje, pohod, tenis, namizni tenis, balinanje, bowling, drsanje, smučarski tek, adrenalinski park, ogled tekme – vrhunska tekmovanja.
CILJI
- skrb za skladen telesni, psihični in socialni razvoj ter navajanje na redno športno rekreativno dejavnost kot učinkovito obliko sprostitve,
- razumevanje pozitivnih učinkov redne športno rekreativne dejavnosti,
- usvajanje in izpopolnjevanje različnih športnih vsebin, krepitev občutka samozavesti in zaupanja vase,
- spodbujanje k medsebojnemu sodelovanju, spoštovanju športnega obnašanja in sprejemanju drugačnosti,
- pozitivno doživljanje športno rekreativne dejavnosti kot obliko sprostitve.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
- Upošteva se uresničevanje zastavljenih ciljev, stopnjo usvojenosti znanja, prizadevnost, individualni telesni in gibalni napredek učenca (začetno stanje, končno stanje).
- Predmet se ocenjuje s številčno oceno ena do pet.
RASTLINE IN ČLOVEK
RAZRED: 7
(35 ur letno – 1 ura tedensko)
Pri pisnem ocenjevanju se ocenjuje bralno razumevanje, rabo jezika (slovnica, besedišče, pravopis) in pisno izražanje. Pri ustnem ocenjevanju se upoštevajo splošne sporazumevalne zmožnosti, besedišče, slovnica in koherenca ter izgovorjava. Po dogovoru se lahko oceni tudi projektno delo.
Učenci pri predmetu poglobijo in razširijo spoznanje o soodvisnost živali od rastlin. S tem spoznavajo tudi pomen rastlin v človekovem življenju in oblikujejo pozitiven odnos do njih.
Pri predmetu se učenci seznanijo s pomenom onesnaževanja zraka, vode in prsti, z metodami neposrednega opazovanja pridejo do poznavanja teoretičnih vsebin ter na osnovi pridobljenega znanja oblikujejo pozitiven odnos do narave in se zavedajo pomena po ustreznem ekološkem ravnanju.
Pri predmetu se oceni samostojno nalogo, aktivno terensko delo (vodenje dnevnika) in herbarij.
RAZRED: 7
(35 ur letno- 1 ura tedensko)
Učenci razumejo okolje z vidika tehničnih in tehnoloških rešitev, ki jih obdajajo. Kritično vrednotijo tehnične in tehnološke rešitve ter usmerjajo svojo radovednost v iskanje tehničnih in tehnoloških postopkov, potrebnih za izdelavo določenega predmeta.
Pri predmetu se učenec nauči pravilno in varno uporabi delovne pripomočke pri oblikovanju gradiv, načrtuje predmete iz lesenih gradiv.
Pri predmetu se oceni izdelek, ki ga učenec izdela v šoli, druga ocena lahko izhaja iz tehnične dokumentacije (skica izdelka, tehnološki list…) izdelka.
IZBRANI ŠPORT- ODBOJKA
RAZRED: 8.
(35 ur letno- 1 ura tedensko)
V teh urah se bomo seznanili podrobneje s tehniko in taktiko odbojke.
V praktični del ure pa se bodo ves čas prepletale teoretične vsebine informacije o športu nasploh, o zdravem načinu življenja, prehrani, športni opremi…
V kolikor bo možnost za ogled klubske tekme bomo odšli v Ljubljano. Na koncu se bomo pomerili s sosednjo šolo – prijateljska tekma.
Predmet se ocenjuje z oceno od 1 do 5.
PROJEKTI IZ FIZIKE IN EKOLOGIJE
RAZRED: 8.
(35 ur letno- 1 ura tedensko)
OPREDELITEV PREDMETA:
Predmet učence seznani z nekaterimi temeljnimi zakonitostmi fizike, kemije in drugih naravoslovnih predmetov, tako da učenci sami izvajajo preproste poskuse ali opazujejo dogajanja v naravi in jih naravoslovno razložijo. S preprostimi poskusi ali opazovanji, kjer so teme pogosto povezane z vsakdanjim življenjem, želimo pri učencih vzbuditi zanimanje za naravoslovje in jih spodbuditi k razmišljanju o vsakdanji uporabi fizikalnih in kemijskih spoznanj ter o medsebojnih vplivih med okoljem in človekom.
PRI TEM PREDMETU BOMO:
- tehtali,
- merili temperature,
- izdelali pripomočke in jih uporabili za izvedbo in opazovanje pojavov,
- delo opravljali individualno ali razdeljeni v skupin,
- v naravnem okolju, razredu in doma,
- delali zapiske, si zapisovali potek dogajanja in rezultate,
- strnili ugotovitve v kratko poročilo.
ORGANIZMI V NARAVI IN UMETNEM OKOLJU
RAZRED: 8
(35 ur letno- 1 ura tedensko)
Pri izbirnem predmetu bodo učenci spoznali značilne predstavnike živih bitij in tako bolje povezali abiotske in biotske dejavnike. Spoznali bodo, da je vsako rušenje ravnotežja v naravi (vnos različnih snovi, tujih organizmov, pomanjkanje vode, spremembe temperaturnega režima..) lahko usodno za preživetje organizmov. Pri pridobivanju izkušenj z gojenjem organizmov bodo učenci pridobili čut odgovornosti za vse organizme, ki jih bodo vzeli v oskrbo.
Metode dela: terensko delo, laboratorijsko delo, izdelava plakatov in poročil, delo z računalnikom, delo z določevalnimi ključi.
Pridobivanje ocen: V šolskem letu vsak učenec pridobi tri ocene. Ocene bodo pridobljene iz izdelkov, poročil in eksperimentalnega dela.
KEMIJA V ŽIVLJENJU
RAZRED: 9.
(32 ur letno – 1 ura tedensko)
Kemija nas spremlja na vsakem koraku.
IP Kemija v življenju je nadgradnja pridobljenega znanja pri kemiji.
Učenci se bodo naučili kako znanje iz kemije prenesti v vsakdanje življenje.
Pri predmetu se prepletajo naslednje teme:
1. Tekmovanje snovi (kromatografija); ugotavljali bomo, katera barvila so v listih različnih rastlin in različnih prehranski izdelki.
2. Svet barv (naravna barvila); iz rastlin bomo izolirali naravna barvila in jih nato uporabili za barvanje raznih materialov.
3. Kemija tudi diši (eterična olja); spoznali bomo pridobivanje eteričnih olj.
Učenci spoznajo in pripravijo nekaj uporabnih snovi:
- Izdelava naravnih pripomočkov za nego kože, kot so mila, eterična olja, dišeče kopalne soli, oljni parfumi in eterična olja za odišavljanje prostorov.
- Barvanje majic z naravnimi barvili.
- Dišeča pomaranča.
- Izdelava okrasnega papirja za novoletne voščilnice in še mnogo več
Ocene bodo pridobljene na podlagi:
- izdelkov ki bodo nastali pri predmetu (ptt, poročila eksperimentalnega dela),
- praktičnega dela,
- odnosa do dela,
- zanimanja, ustvarjalnosti in raziskovanja.
Posebnosti – Zaradi varnosti morajo učenci obvezno imeti :
- zaščitno oblačilo ( halja ),
- zaščitna očala,
- gumijaste rokavice ( za enkratno uporabo, ustrezne velikosti).
ŠPORT ZA ZDRAVJE
RAZRED: 9.
(32 ur letno- 1 ura tedensko)
Program športa za zdravje dopolnjuje osnovni program predmeta športa. Pri predmetu se učenec seznani z vsebinami košarke, kolesarjenja, plezanja, plavanja, rolanja in drsanja.
Učenci se pri predmetu seznanijo s skladnim telesnim razvojem ter navajanjem na zdravo življenje (splošna kondicijska pripravljenost, kakovostno preživljanje prostega časa… Če je za predmet prijavljenih več kot 20 učencev in učenk, se lahko delijo v skupine po spolu, nasprotno poteka pouk skupaj.
Pri predmetu se oceni osebni dosežek glede na standarde znanj in ni le primerjava dosežkov z drugimi učenci. Vrednoti se predvsem napredek v učenčevem gibalnem znanju ob upoštevanju individualnih sprememb v telesnem in gibalnem razvoju. Ocena mora biti spodbujajoča, ocenjevanje naj bo za njega pozitivna izkušnja.
OKOLJSKA VZGOJA
RAZRED: 7, 8, 9
(35 ur letno v 7. in 8. razredu, 32 ur letno v 9. razredu – 1 ura tedensko)
Te zanima zaščita in ohranjanje narave? Rad raziskuješ, prepoznavaš izzive v okolju in iščeš rešitve zanje?
Okoljska vzgoja je izbirni predmet, namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda. Skozi šolsko leto bomo na raznolike in zanimive načine spoznavali okoljske pojave in probleme v bližnji in daljni okolici, iskali vzroke zanje ter skušali najti načine reševanja predvsem s praktičnim in projektnim delom. Z raziskovanjem na terenu v okolici šole jeseni in spomladi (travnik, park, gozd, potok…), preučevanjem raznih dosegljivih virov ter ogledi dokumentarnih filmov bomo spoznali različne okoljevarstvene teme.